Joanna

som ett rum men egentligen är det ett helt jäkla hus i mitt huvud.
 Min psykolog säger att han Victor har gjort ett eget rum i mitt huvud och har möblerat det för att stanna, vilket bara är en metafor för hur allt han har gjort mot mig fortfarande styr mig. Hela texten är skrivet i metaforer.
Men jag säger att han har byggt ett helt jäkla hus i mitt huvud som han har inrett och lever i, men att det däremot är olåst. Jag har försökt närma mig huset som han lever i men så fort jag har kommit till tomtgränsen så dyker han upp, han bara står där och stirrar på mig med sina svarta hemska ögon. Det orskar att jag får panikångestattack i verkligheten, så jag kommer aldrig fram då jag blir som förlamad i kropp och knopp. 
 
Min psykolog har gett mig i hemläxa att försöka ta lite avstånd från dom tankar som han fortfarande styr fast han inte är i min närhet i verkligheten. Det kan jag berätta för er att det är så otroligt svårt och tufft. Och när jag försöker så stänger min hjärna av sig, tankarna bara avtar och det tror jag beror på att det är oftast då panikångestattackerna börjar krypa fram.
Mina panikångestattacker består av gråtattacker, små och korta andetag, skakningar i hela kroppen och kramper i hjärtat vilket gör att efter en attack så somnar jag av ren utmattning. Det tror jag är orsaken till  att min hjärna stänger av när jag känner att en sån kommer krypandes för det är bara det som gör att jag kan få den känslan att avta är att inte tänka alls, bara stänga av helt enkelt. 
Har dock fått såna som kommer helt plötsligt och dom kan jag inte kontrollera, då är det som en katastrofal orkan i huvudet på mig. Jag hade såna attacker minst en gång i veckan under dom 4 månaderna jag var tillsammans med Victor, och vissa dagar kom det fler attacker.