Joanna

Från tidningen Västerbotten kuriren.
 
Den ena kvinnan är alltså jag. 
Otroligt bra att han ändå blev dömd men önskar bara att det skulle hjälpa en att må bättre. Pga av honom blev jag tvungen att sälja mina älskade hästar, flytta hem till mina föräldrar ett tag och sen flytta hit till en stad jag inte trivs i riktigt, men klarade inte av att vara kvar i Åre där det här hände då det hela tiden påminde om vad som har hänt och en hel del ställen i Åre påminner mig om honom vilket jag inte klarade av då därav flytten tillbaka hit till Västerås.. 
 
Det sägs att man ska förlåta då en sådan här människa är så sjukt i huvudet och behöver hjälp, visst vet jag att han behöver hjälp men aldrig någonsin kommer jag förlåta honom! Jag jobbar dagligen med att ens försöka acceptera att detta har hänt och försöker jobba vidare med min hälsa, min syn på mig själv och gå vidare i livet. 
 
Men jag kommer alltid hata honom oavsett vad!  Finns inget i världen som kan göra att jag skulle förlåta honom, men tiden brukar läka alla sår och det enda jag hoppas på att jag tillslut kan sluta klandra mig själv, sluta ångra detta, sluta tänka på det här så att man bara kan njuta av det som är bra i livet och bara göra saker för mig själv och som jag mår bra av. 
 
 
Stor bamsekram och massor med kärlek till alla oss kvinnor som har fått uppleva idioter till "män" <3