Joanna

söndagar, en av favorit dagarna
Detta blir lite som godmorgon för mig för att jag och hundarna vaknade inte förens kl12:30. Jag somnade inte förens kl 05 imorse så jag var såklart ute med hundarna under natten. 
 
Nu sitter jag och käkar frukost men är mer som en brunch och kollar youtube klipp. Det är en av ganska många bra saker med söndagar, man får mysa framför det medans man äter brunch. 
 
Och mysfröken är igång och myser i sängen medans matte äter. Hon har verkligen förändrats sen efter våran tid tillsammans med den hemska killen, på både gott och ont. Det onda är att hon är rädd för män och skäller på alla män/killar och är mer på sin vakt runt nya människor men det goda är att hon har blivit så otroligt mycket mer gosigare. Visst har hon alltid varit en gosegris men hon har tagit det till en helt ny nivå, hon ligger alltid nära mig i sängen när vi ska sova, hon sover liksom bredvid mig vid överkroppen istället för mellan benen, hon kommer upp vid kudden på morgonen och lägger sig för att pussa på mig. Sen en stor fördel med hennes rädsla för män är att hon skyddar oss båda för obehaglig män, för det är nämligen ingen som vågar sig fram och klappa eller försöka något när hon skäller, reser ragg och mot vissa visa tänderna. Nu vet jag om att många inte tycker att jag borde låta henne fortsätta bete sig så men med tanke på det vi har varit med om så tänker jag inte tvinga henne till att gilla okända män, finns ingen anledning till det tycker jag. 
Det har dock genrellt gått ganska bra ändå när man har haft män på besök, men det märks direkt vilka hon gillar och kan känna sig bekväm med och vissa hon inte alls känner tillit till. Så hon är även min räddare när det kommer till att träffa killar. Skäller hon på den så fort dom rör sig så gillar hon dom inte= förmodligen något knäppt med dom och lägger hon sig bredvid eller bara är hyfsat avslappnad och inte skäller= förmodligen en lugn och trygg kille som kanske är en bra kille. Men det är dock bara en teori jag har då jag inte har utforskat det tillräckligt för att kunna bekräfta till 100%. 
 
nej nu ska jag fortsätta kolla youtube så hörs vi sen. Hejsvejs!