Joanna

lördag kväll och jag ligger redan i "sängen"
Det blev faktiskt inte så mycket övertid nu ikväll, jag var klar 18:45 och skulle egentligen ha slutat klockan 18:20 så det var faktiskt bra gjort även om jag sen insåg att jag glömde plocka bort lite disk men det viktigaste blev iaf gjort. 
Jag trivs väldigt bra med mitt jobb men alltså vissa kunder... svårt att sätta ord på dom. Enligt min far så är det ett stockholm-syndrom när man är onödigt otrevlig utan att det ens finns en anledning till det. Det kom in två damer i kategorin äldre, ca 60-70 års ålder ( jag har väldigt svårt att sätta ålder så därav det relativa stora spannet ). Dom beställer alltså två cesar sallader med räkor och ett varsitt the. Min kollega säger även att det är tyvärr slut på krutonger då dom inte kom med leveransen som var i torsdags, ingen av damerna påpekar det just då. Men sen kommer dom tillbaka någon minut senare och klagar över att dom inte fick något bröd med, och är skit otrevlig direkt. Dom påpekar att det är extremt dåligt att dom fick betala fullt pris trots att dom inte fick något bröd med, då dom ansåg att man alltid får bröd med när man köper sallad.. Efter ca 5-10 min diskussion så ger vi med oss helt enkelt och ger dom en scones. Det värsta är absolut inte att dom ville ha bröd till utan deras jävla attityd! 
 
Måste man verkligen bete sig som en bitterkärring utan anledning? Kan man inte bara påpeka det på ett vettigt sätt, tex att dom önskar få med något bröd då det fanns krutonger. Nej då ska man vara galet irriterad och säga att detta var det värsta dom har varit med om.. ursäkta men det där får mig fasen att dra många stockholmare över en kam! Där hade man mer än gärna velat säga att det är ingen som tvingar dom att äta här och att passar det inte damerna så kan dom gå någon annanstans. 
 
Nu ligger jag i "min säng" som egentligen är uppblåsbar madrass ute i vardagsrummet hos mina föräldrar.. haha! Jag saknar och längtar efter att få sova i en ordentlig säng. 
Det kommer ett till inlägg efter detta då jag känner att jag behöver skriva av mig lite.