Joanna

förkyld mitt i sommaren?
Godmorgon på er alla, eller god förmiddag beroende på när man har klivit upp. Jag och hundarna klev upp vid 08 snåret. 
Egentligen skulle jag ha gjort mig klar för jobb vid det här laget men igår vaknade jag med väldigt ont i halsen och under gårdagen på jobbet så upplevde jag att det blev värre och imorse vaknade med en ganska rejäl förkylning.. 
 
Inte riktigt vad jag hade planerat.. Jag fattar bara inte hur jag har kunnat blivit förkyld!? Är det ens möjligt att bli det mitt i sommaren, bara så där rakt upp och ner? 
Dock tror jag att detta beror på att jag var barnvakt åt systerns barn, ena ungen var lite snorig och man är inte direkt härdad från barnsjukdomar, så då kommer oftast förkylningar som reklam i brevlådan. Så idag är jag hemma från jobbet då jag inte kände att det var jätte lämpligt att sitta och prata i telefon och samtidigt hosta/nysa/sitta och snuva i örat på någon annan person.  
 
Så här ser det ut just nu hos mig. Jag sitter här ute på balkongen och hundarna har somnat om på nytt efter morgonvistelsen i hundrastgården. ( jag har precis flyttat hit därav flyttkartongen som fotpall och lakan som hänger på tork, haha! )
 
Men har ändå tänkt försöka vara lite duktig och komma i ordning här hemma för just nu ser det ut som ett bombnedslag..