Joanna

empty
Jag som hade tänkt skriva mer här men just nu får det kanske bli lite uppehåll.
Det är otroligt mycket som händer och väldigt många måsten i livet just nu vilket gör att man tappar ork och energi för allt. 
Men jag kan i alla fall säga att år 2017 är mitt värsta år någonsin, vad har inte gått fel detta år?! Man ska inte leva med ånger men just nu ångrar jag även år 2013, där är grunden till detta skit år. Någonstans hoppas man väl på att man lär sig av sina misstag, men just nu känns det väldigt osäkert om jag lär mig av mina många och väldigt sneda felsteg här i livet. 
 
Men imorgon ska Abbe besiktas och där hoppas jag verkligen att han går igenom så att han får komma till sitt nya hem och sen hoppas på att snabbt hitta ett hem till Bamse, dock tror jag att jag måste kastrera så fort jag har fått in pengarna för Abbe. För då är det kanske inte lika panikartat men Bamse måste ändå hitta ett nytt hem snarast. 
Efter dom båda har åkt till sina nya hem så är det slut med hästeriet, jag ska enbart ha djur man kan plocka med sig i bilen om man någon gång behöver fara fort iväg. Dom två kommer nog vara min sista hästar jag kommer äga, tråkigt men så får det vara. Man ska inte ha saker som binder en till en plats, det tog bara ca 9 år för mig att lära mig den läxan. 
 
Och så fort jag har löst denna hemska situation jag är i just nu så ska jag bosätta mig någonstans i detta avlånga land. Får se vart det blir, dock ingenstans där jag har bott tidigare (inte vad som känns nu iaf) utan efter detta får det bli en omstart helt och hållet i livet. 
 
tacksam över mina två lurvbollar! dock ska den där röda saken på fyra hjul fara och flyga. så jag kan bli av med all skit den har tillfört i mitt liv.