Joanna

aj aj..
God dagens! 
Här sitter jag med världens fulaste mössa och med nästintill sprängade huvudvärk. Imorse var jag nämligen iväg till hälsocentralen för att ta bort leverfläcker, var av ena satt i huvudet, så det saknas lite hår!! och ena på sidan av midjan.  
Skönt att ha det gjort men attans så ont jag har i huvudet nu! knappt så att det hjälps med alvedon.. 
 
Jag var nyligen iväg och hade äntligen tänkt göra min anmälan på mitt ex, jag var nervös innan och stod säkert 5 min innan jag vågade mig på att gå igenom dörren till polisen här i Åre. 
Men vet ni vad jag möts av? Jo, damen i receptionen säger att jag inte kan göra en anmälan då det inte är någon polis inne utan att alla är ute och åker! Alltså, hur är det möjligt?! Det står på nätet och på deras dörr vilka öppetider dom har men kan samtidigt inte ta emot en anmälan kl14 en dag när dom stänger kl16. Man kan ju tycka att då ska dom inte kan ha öppet om dom ändå inte kan hjälpa. Vad är det för skitsak!? 
Så damen sa att jag skulle ringa 114 14, så det är väl bara att göra det. Dock fick jag hjälp av en bekant som sa att jag kan ringa 114 14 och säga att jag vill göra en anmälan men vill göra det hos dom, för då kan polisen här i Åre skicka  en kallelse.. 
 
Ja inte fasen trodde jag att det skulle vara så bökigt att göra en anmälan. Jag som äntligen tog mig modet till att göra en så raserar det när hon säger att jag inte kan göra en anmälan nu.  Det tog i ärlighetensnamn hårt, jag började nästan gråta där inne men höll ut tills jag kom ut genom dörren, då kom tårarna så jag åkte till pappas kontor för att få en kram och berätta läget då jag kände att jag inte ville vara helt själv och att jag ändå skulle hämta mamma på jobbet. 
 
Vilken dag! 
 
Men nu ska jag gå en snabbis med hundarna och sen åka till stallet och fixa lite fort då jag har så ont i huvudet.. helt insane ont! hej så länge  (bild kommer på den fula mössan)